wtorek, 7 maja 2013

Ciągliwe ciasteczka owsiane z czekoladą

Długo zastanawiałam się jaki przepis zamieścić jako pierwszy. Po naprawdę długich namysłach zdecydowałam się na przepyszne ciasteczka owsiane z czekoladą. Robi się je bardzo szybko i są tak dobre, że znikają jeszcze tego samego dnia. Ponieważ są słodkie i sycące nadają się idealnie nie tylko do popołudniowej kawy, ale i na pożywne drugie śniadanie. Dzięki sporej zawartości płatków owsianych i gorzkiej czekolady, to poza słodkościami mamy również źródło cennych składników. Mają też jedną z tych cech, które uwielbiam w ciasteczkach duże kawałki czekolady.

Skład, czyli co nam będzie potrzebne (na ok. 36 ciasteczek, średniej wielkości):

300 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
250 g miękkiego masła 
150 g białego cukru
150 g cukru trzcinowego 
jeżeli nie lubicie bardzo słodkich można spokojnie dać łącznie 200 g cukru
2 duże jajka (L)
300 g płatków owsianych 
200 g gorzkiej czekolady (2 tabliczki)
100 g białej czekolady ( 1 tabliczka) 

Przygotowanie:

Łączymy oba rodzaje cukru z masłem, aż powstanie gładka masa.












Do powstałej masy dodajemy kolejno jaja i nadal mieszamy.












Następnie dodajemy mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia, sodą i solą, a także płatki owsiane.










 


 Całość mieszamy do uzyskania jednolitej masy.











 
Czekoladę siekamy na kawałki, wielkość zależy od indywidualnych upodobań. Mi najłatwiej sieka się dużym nożem szefa kuchni. Można też czekoladę zetrzeć na tarce.














Ostrożnie łączymy czekoladę z masą.













Układamy na blaszce pokrytej papierem do pieczenia kulki wielkości piłki pingpongowej w kilku centymetrowych odległościach od siebie.





 Pieczemy 12 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stC.












 Podajemy z naszą ulubioną kawą, gorzką herbatą lub gorącym mlekiem.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wspaniały przepis! Zmniejszyłam ilość cukru do 150 g natomiast białą czekoladę zastąpiłam mleczną- ciasteczka wyszły prze-py-szne! :) Z podanych proporcji wyszło mi dokładnie 30 sporych ciastek, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio też tak zrobiłam bo okazało się, że nie mam w domu białej czekolady. Dodatkowo część płatków owsianych i mąki zastąpiłam otrębami owsianymi. Wyszły troszkę bardziej kruche.

      Cieszę się, że smakowało :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...