środa, 15 maja 2013

Babeczki bananowo - cynamonowe



Uwielbiam czekoladę. Niejednokrotnie spotkacie się z tym stwierdzeniem na  tym blogu. Wypieki z czekoladą są w szczególności są mi bliskie. Babeczki, czy też muffiny są ekspresową formą przyrządzania czegoś słodkiego. 30 minut i mamy pyszne łakocie do popołudniowej kawy. Łatwo zabrać je ze sobą w drogę, więc są również idealne w podróży oraz w pracy na drugie śniadanie. Prezentowane dziś muffiny są mocno czekoladowe, z nuta cynamonu, a także dzięki bananom delikatnie wilgotne w środku.


Składniki, czyli co nam będzie potrzebne (na około 12 babeczek):

200 g mąki pszennej
2 łyżki kakao
160 g cukru trzcinowego
1/2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczeni
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
2 jaja
90 g miękkiego masła
100 ml oliwy (można dodać olej słonecznikowy)
2 banany


Przygotowanie:

W misce mieszamy wszystkie suche składniki: mąka, cukier, sól, proszek do pieczenia, soda oczyszczona, kakao i cynamon.
Na innym talerzu należy rozgnieść widelcem oba banany.


W mikserze ucieramy na gładką masę oliwę, całe jajka i masło.

Następnie ciągle mieszając dodajemy mąkę wraz z pozostałymi składnikami.
Na końcu do powstałej masy delikatnie dodajemy rozgniecione banany
Rozkładamy do papilotek. Ja niestety jeszcze nie mam specjalnej blachy do pieczenia muffinek, więc muszę posiłkować się zwykłą :-(
Pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C

Upieczone babeczki jemy po wystudzeniu, chyba że jesteśmy takimi łakomczuchami jak ja. Podajemy z ulubioną herbatą, kawą, gorącą czekoladą lub mlekiem.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pycha, właśnie zajadam muffinkę według tego przepisu i jest pyszna :) Puszysta i lekko wilgotna. Ja dodałam jeszcze na wierzch posiekaną czekoladę.

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko, jakie pyszotki. Zrobiłam podwójną porcję, ale dla mojej rodzinki to i tak za mało...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...