piątek, 17 maja 2013

Pierogi leniwe

Pierogi leniwe znam od zawsze. Kiedy byłam mała moja mama bardzo często robiła je na obiad. Może dlatego, że faktycznie robi się je szybko, nie są skomplikowane, no i najważniejsze przecież każde dziecko lubi pierogi na słodko. Jako dodatek serwowane było roztopione masło, cukier i cynamon, lub własnoręcznie przyrządzony przez moją mamę karmel. Obecnie ja poza tymi dodatkami podaję pierogi leniwe z syropem klonowym, bitą śmietaną i świeżymi owocami. Dziś zaproponuje Wam jedną z klasycznych odsłon. 

Składniki, czyli co nam będzie potrzebne (porcja na 4 osoby): 

500 g sera twarogowego na sernik (można zmielić samodzielnie)
200 g mąki pszennej
3 jaja
3 łyżki masła (należy roztopić)
sól












Przygotowanie:


Rozbijamy  jajka i oddzielamy białka od żółtek. Białka wraz ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę.











W misce miksera umieszczamy ser twarogowy, mąkę, żółtka, roztopione i ostudzone masło. Ucieramy na gładka masę.








 

Do masy dodajemy ubite białka i delikatnie łączymy z masą.

Wlewamy do dużego garnka wodę solimy i zagotowujemy.










Z powstałego ciasta formujemy wąskie wałeczki i  kroimy pod katem 45 stopni na 2 cm paski. Gotujemy około 3 - 4 minuty, mieszając aby nie przywarły do dna garnka.

 



Pierogi leniwe podajemy z roztopionym masłem, cukrem i cynamonem lub z sosem karmelowym. Innym sposobem serwowania jest polanie ich syropem klonowym lub śmietaną (bitą śmietaną) i świeżymi owocami.  
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...