sobota, 25 maja 2013

Beza, mascarpone i rabarbar

Jak już pisałam nie jestem wielką fanka rabarbaru. nie rozumiem zachwytów nad tą rośliną, ale w połączeniu ze słodką bezą i serkiem mascarpone zystkała moje uznanie. W tej formie choć bardzo sycącej (i niestety kalorycznej, dlaczego tak musi być, że to co dobre niekoniecznie jest dla nas dobre), mogła bym jeść codziennie. 
Dlatego, jeśli Wasze mamy lubią słodkości i nie liczą kalorii (nie można się narażać) polecam ten deser.
Na żywo zdecydowanie lepiej wygląda, albo fotografowi brakuje umiejętności, albo może porostu jest niefotogeniczny.

Składniki, czyli co nam będzie potrzebne (na 2 duże bezy):

2 bezy (gdzieś mi uciekły ze zdjęcia)
rabarbar (miałam 3 łodygi i okazało się to za mało)
200 ml soku pomarańczowego (świeży lub z kartonika)
50 g cukru waniliowego
250 ml śmietany 36%
100 g mascarpone






Przygotowanie:
Obrany i pokrojony w 1 - 0,5 cm kawałki rabarbar zalewamy sokiem z pomarańczy. Gotujemy do momentu zagotowania, aby rabarbar był miękki ale nie rozgotowany. Ostrożnie przecedzamy. Dzięki temu rabarbar będzie przyjemnie i delikatnie słodki.
W dużej misce ubijamy śmietanę, następnie dosypujemy cukier i dodajemu serek mascarpone. Wszystko razem mieszamy.

Na bezy (przepis znajduje się tu) nakładamy przygotowana masę oraz rabarbar.

Podajemy zaraz po przygotowaniu, żeby beza nie była zbyt wilgotna od masy kremowej oraz od rabarbaru. Wybrnie smakuje z gorzką herbatą i kawą.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Dziś robiłam krem do ciasta i zostały mi białka. Myślałam właśnie o bezie z rabarbarem... Twój deser kusi...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O losie ! fotograf chyba naprawdę miał zły dzień...na szczęście przepis wygląda lepiej od zdjęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Przy najbliższej okazji, kiedy będę robiła ten deser postaram się wstawić lepsze i bardziej apetyczne zdjęcie.
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...